קו התמיכה: 03-6022934

בשיתוף האגודה לזכויות החולה

קבוצת מדענים מובילה ממרכזים רפואיים, חברות חדשנות ואוניברסיטאות במספר מדינות באירופה, השיקו פרויקט פורץ דרך לטיפול בשבץ. הפרויקט שנקרא אנג’י ( ANGIE)   ונמצא בחסות קרן EU, עובד על פיתוח טכנולוגיה חדשנית של “שיגור תרופות ממוקד” הטכנולוגיה, תייצר מיכשור שיוכל לנווט בתוך כלי הדם של הגוף ולשגר לשם תרופות באופן ממוקד על פי הצורך. טכנולוגיה זו תוכל להגיע למקומות ששום מכשור רפואי אחר אינו מסוגל להכנס אליהם.

מיכשור כזה יוכל לשלוח תרופות להמסת קרישי דם גם לכלי דם קטנים ביותר, מה שיהיה בשורה בתחום השבץ המוחי.

שבץ מוחי הוא הגורם המוביל לנכות במבוגרים באירופה, משפיע על 17 מיליון אנשים בשנה, מייצר תמותה של 6 מיליון אנשים ועולה לאירופה בלבד כ 60 מיליארד יורו , וכל המספרים האלו נמצאים בעליה עם ההזדקנות העולמית ושיעורי הסוכרת וההשמנה.

אבל הדרך למטרה לא תהיה קלה, ומצריכה התקדמות בתחומי הרובוטיקה הרפואית והחומרים הביולוגיים. בעיה נוספת היא שפרויקט כזה צריך גם תשתית טכנולוגית שיש למעט אירגונים. המדענים בפרויקט אנג’י אופטימיים, ומאמינים שיצליחו לגרום לפרויקט לקרות ולהיות ישים בשטח.

במשך שנים הוכנה הקרקע, ונבנה הידע בתחום השליטה והבניה של רובוטיקה זעירה, כשההתפתחות האחרונה בנושא הייתה בטכנולוגיה לטיפול בהפרעות קצב לב.

הפרויקט יימשך כ 4 שנים של פיתוח התשתית והטכנולוגיה, וכבר מושך תשומת לב עולמית כולל של חברות מסחריות כמו סימנס.”נעדכן את הציבור לגבי ההתקדמות” אומר אחד המדענים הראשיים בפרויקט פרופ’ ג’וזף פוליגמרטי לואיס, אנחנו מתכוונים לערב כמה שיותר אנשים בפעילות שלנו. הטכנולוגיה של שיגור ממוקד לתרופות מרגשת בעיננו, ואנחנו מתכוונים לבנות קהילה אינטרדיסיפלינרית שתעזור בפיתוח, ותעסוק גם בנושאים כמו חינוך, שיוויון מגדרי, והשפעות לטווח הארוך הקשורות לטכנולוגיה.

לעוד פרטים על הפרוייקט – www.h2020-angie.eu

תרמו לעמותה

עמותת נאמן פועלת יותר מ-25 שנה במתן תמיכה ועזרהלנפגעי השבץ המוחי ובני משפחותיהם על ידי בניית מערכי תמיכה, עזרה ומידע למיצוי זכויות ופיתוח שירותים בקהילה כדי לעזור להם לעמוד על הרגליים ולחזור לחיים טובים. עוסקת בקידום המניעה והטיפול המהיר והיעיל בשבץ מוחי כדי לצמצם את נזקיו.

פרטי חשבון הבנק לתרומה באמצעות העברה בנקאית

או

בואו להתנדב