קו התמיכה: 03-6022934

בשיתוף האגודה לזכויות החולה

קו הייעוץ בנושא זכויות- עמותת נאמן והאגודה לזכויות האזרח

אנו, בשיתוף האגודה לזכויות החולה, כאן כדי לספק לציבור הרחב ולנפגעי השבץ ובני משפחותיהם מידע רלוונטי וחשוב, אוזן קשבת, תמיכה וייעוץ בתהליך מיצוי הזכויות:

  • מתן אוזן קשבת וייעוץ לנפגעים ובני המשפחות בקשיים בהתמודדות עם השלכות המחלה
  • מתן מידע לנפגעי שבץ מוחי ובני משפחותיהם בנוגע למיצוי זכויות כחולים וכנכים ע”י המוסדות השונים
  • ליווי בשלב מיצוי הזכויות בעת הצורך
  • מתן מידע לציבור הרחב בנושאי מניעה וזכויות חולים

שעות פעילות קו התמיכה והמידע הן:

טלפון: 03-6022934
יום א’-ה’ 09:00-14:00
ניתן לפנות לסיוע קו התמיכה באמצעות טופס הפניה או באמצעות המייל: 
[email protected]

    למידע נוסף באתר האגודה לזכויות החולה קראו כאן

    משרד הבריאות – קול הבריאות

    משרד הבריאות מפעיל דרך מיזם “קול הבריאות” מוקד טלפוני המספק מענה ומידע לציבור הרחב בנושאי זכויות רפואיות, ובכל התחומים עליהם  אמון משרד הבריאות.

    בין השאר, ניתן מידע על: אביזרים ומכשור רפואי, בקשות למכשירי שיקום וניידות, אשפוז סיעודי, זימון תורים, חוק ביטוח בריאות, זכויות רפואיות ושיקומיות ועוד.

    השירות הוא חינמי וניתן בשפות: עברית, ערבית, רוסית, אנגלית, צרפתית ואמהרית

    דרכי פנייה:

    שעות פעילות הקו:

    א’-ה’ 08:00-18:00

    ו’ וערבי חג 08:00-13:00

    למידע נוסף באתר קול הבריאות קראו כאן

    בנוסף, משרד הבריאות מפעיל שירות שימושי אינטרנטי בשם ‘כל הבריאות’, באמצעותו ניתן להשוות בין זכויות רפואיות שונות בקופות החולים השונות. לחצו כאן לכניסה לשירות.

    מרכזי מיצוי זכויות בבתי חולים של משרד הבריאות או בתי החולים

    בישראל קיימים מרכזי זכויות של משרד הבריאות או של בתי החולים עצמם במספר בתי חולים בארץ. הם עוסקים במימוש זכויות הנובעות ממצב בריאותי וקשורות למערכת הבריאות, למשרדי ממשלה, לביטוח לאומי ולרשויות מקומיות.

    במרכזים ניתן מידע בנושאי זכויות המטופלים ובני משפחותיהם, וכן ניתן סיוע בהגשת בקשות ומילוי טפסים, סיוע בקשר עם המוסדות השונים ומעקב וליווי עד למימוש זכויות מלא.

    השירות ניתן ללא עלות ופועל בתיאום ובשיתוף פעולה עם השירות הסוציאלי ולעתים עם גופים נוספים.

    קראו כאן באתר משרד הבריאות, ותמצאו פירוט ופרטי קשר של מרכזי הזכויות הפועלים בארץ, והגופים המפעילים אותם.

    יחידות סגולה – המשרד לשוויון חברתי

    יחידות סגולה הן גופים מטעם המשרד לשוויון חברתי, הפועלים גם הם בתוך בתי החולים ברחבי הארץ. תפקידם לספקים מידע לגבי זכויות בתחום הבריאות והשיקום לאזרחים ותיקים המאושפזים בבתי חולים; גברים מעל גיל 67 ונשים מעל גיל 62 ובני המשפחה.

    היחידות מופעלות על-ידי מתנדבים שעוברים הכשרות ייעודיות אשר בודקים את זכויות המאושפז מתוקף היותו אזרח ותיק.

    יחידות סגולה מספקות מענה על זכויות הרלוונטיות לתקופת האשפוז וגם לזכויות המשמעותיות לאחר מכן: עבור תקופת השיקום ולהמשך החיים השגרתיים, ביניהן זכויות מול בית החולים, קופת החולים, ביטוח לאומי וכדומה. כמו-כן ניתן דגש גם על נושאים כמו: גמלת סיעוד, זכויות ניצולי שואה וזכויות בני המשפחה המטפלים.

    דרכי יצירת קשר:

    יש לוודא כי קיים מוקד בבית החולים הרלוונטי כאן, או ליצור קשר בטלפון 8840*.

    יד מכוונת של הביטוח הלאומי

    ביטוח לאומי מפעיל באמצעות חברה פרטית שירות ייעוץ והכוונה לוועדות רפואיות של הביטוח הלאומי, ללא עלות.

    השירות ניתן על-ידי צוות רופאים מומחים בתחומים שונים, וביניהם רפואה פנימית ותעסוקתית.

    השירות כולל:

    • הסבר על תהליכי הוועדה
    • סיוע בהכנת התיק הרפואי לוועדה
    • הכוונה אישית להתנהלות והופעה אישית בוועדה

    ניתן לקבל סיוע טלפוני, או לתאם פגישה פנים מול פנים או שיחת וידאו און-ליין.

    לתיאום: 2496*

    הרשויות בהן קיים שירות ‘יד מכוונת’ בסניפי הביטוח הלאומי שבתחומן הן:

    אשדוד, באר-שבע, חולון, חיפה, ירושלים, נצרת, נתניה, פתח תקווה. לכתובות ופרטי קשר בסניף ספציפי לחצו כאן.

    שירות הייעוץ לאזרח הוותיק ולמשפחתו של הביטוח הלאומי

    שירות הייעוץ לאזרח הוותיק ולמשפחתו של הביטוח הלאומי מפעיל מרכז תמיכה ומידע טלפוני, ללא עלות, המספק מענה בנושאים הבאים:

    • מיצוי זכויות בביטוח לאומי
    • מידע על זכויות ושירותים בקהילה
    • ייעוץ בנושאים רלוונטיים נוספים לאדם המבוגר
    • אוזן קשבת ותמיכה אישית

    תוכלו לפנות לשירות בסניף הביטוח הלאומי הקרוב למקום מגוריכם (לרשימת הסניפים לחצו וקראו כאן) או במספרי הטלפון הבאים, על-פי השפה המבוקשת:

    • עברית:    02-6463400
    • ערבית:    02-6463401
    • רוסית:      02-6463402
    • אמהרית:  02-6463403
    • אנגלית:    02-6463404

    לפרטים ושירותים נוספים המופעלים בשירות הייעוץ לאזרח הוותיק ולמשפחתו, היכנסו וקראו כאן בדף השירות באתר ביטוח לאומי בקישור.

    עבודה סוציאלית קופות חולים

    מוסדות הבריאות למיניהם, באשפוז ובקהילה, מספקים סיוע סוציאלי ושירותי רווחה, ייעוץ ותמיכה לחולים ולבני משפחותיהם, על-ידי עובדים סוציאליים.

    בין השירותים ניתן למנות:

    • סיוע בהתמודדות רגשית עם שינויים תפקודיים ומשפחתיים בעקבות נכות, חולי או אובדן
    • סיוע בהתארגנות חזרת החולה ומשפחתו הביתה מבית החולים
    • העברת מידע בנושא זכויות וצפי התמודדויות קדימה
    • גיוס מערכות תומכות
    • סיוע במיצוי זכויות כלכליות וסוציאליות
    • הפעלת קבוצות תמיכה
    • במקרים מיוחדים – סיוע כלכלי

    למידע נוסף ופרטי קשר היכנסו לאתרי קופות החולים:

    תרמו לעמותה

    עמותת נאמן פועלת יותר מ-25 שנה במתן תמיכה ועזרהלנפגעי השבץ המוחי ובני משפחותיהם על ידי בניית מערכי תמיכה, עזרה ומידע למיצוי זכויות ופיתוח שירותים בקהילה כדי לעזור להם לעמוד על הרגליים ולחזור לחיים טובים. עוסקת בקידום המניעה והטיפול המהיר והיעיל בשבץ מוחי כדי לצמצם את נזקיו.

    פרטי חשבון הבנק לתרומה באמצעות העברה בנקאית

    או

    בואו להתנדב