קו התמיכה: 03-6022934

בשיתוף האגודה לזכויות החולה

חולי שבץ מוחי

VALIDATE הוא פרויקט מחקר במימון האיחוד האירופי, , המפתח כלי איבחוני מבוסס בינה מלאכותית (AI) לחיזוי תוצאות בריאות המטופל בשבץ איסכמי חריף. הפרויקט יפתח כלי המספק ייעוץ לרופאים ולצוותי טיפול ושיקום שיתן להם מידע נוסף ויעזור להם לבחור את הטיפול האופטימלי המתאים למטופל.

שבץ איסכמי חריף, שבו קריש דם חוסם כלי דם ופוגע באספקת החמצן למח מטופל באחת משתי דרכים, או צנתור מוח שבו מסירים את הקריש בעזרת מכשור רפואי, או במתן תרופה לדילול דם הממיסה את הקריש.  

שני הטיפולים (תרומבקטומיה וטרומבוליזה) הוכחו כיעילים עם תוצאות חיוביות. עם זאת, התוצאה אינה אחידה אצל כל המטופלים, שכן גורמים אישיים רבים ושונים יכולים להשפיע על התוצאות של טיפול בשבץ מוחי כגון תחלואה נלוות, גיל, מין, נטייה גנטית ואורח חיים.

VALIDATE המבוסס על בינה מלאכותית, ישקלל את כל הפרמטרים האישיים של המטופל שיכולים להשפיע על תוצאות הטיפול, ואת מצבו, כדי לאפשר לרופאים לקבל את ההחלטה הטובה ביותר לטיפול בשבץ מוחי עבור כל מטופל בנפרד.

דימיטרי פריי

פוטנציאל, כלי פרוגנוסטי ומערכות תמיכה להחלטות קליניות (CDSS) המופעל על ידי בינה מלאכותית (AI) יכול להמליץ על נתוני מטופלים במהירות רבה, ולעזור לאנשי מקצוע בתחום הרפואה בתהליך קבלת ההחלטות שלהם. ל-CDSS יש פוטנציאל לתוכניות טיפול אינדיבידואליות בטוחות, מהירות יותר, מדויקות יותר ומבוססות ראיות, דבר שיביא לתוצאות טובות יותר של הטיפול למטופלים והקצאה חסכונית של משאבי בריאות.

Dietmar Frey, Charité Universitätsmedizin אומר, “על ידי מינוף נתונים רפואיים זמינים וניצול הזדמנויות טכנולוגיות בתחום הבינה המלאכותית, נפתח פתרונות בינה מלאכותית אמינים שיעזרו לטיפול הרפואי ויטייבו את הטיפול בשבץ מוחי כך שישפר את הישרדות המטופל ואיכות חייו בהמשך.’

Malte von Tottleben, Empirica מוסיפה, “קונסורציום VALIDATE משלב מצוינות בפיתוח למידת מכונה טכנית ורפואית עם המומחיות הקלינית של שלושה שותפים מובילים בבתי חולים לטיפול בשבץ. בנוסף, הקונסורציום שלנו נהנה מהמומחיות המיוחדת בפיתוח בינה מלאכותית מהימנה, ענייני רגולציה, אתיקה של בינה מלאכותית, עיצוב תוכנה ותרגום מודלים של בינה מלאכותית לסביבה הקלינית.

ארלין וילקי, Stroke Alliance לאירופה אומרת, “אנו שמחים להיות מעורבים ב-VALIDATE כדי להבטיח שמטופלי השבץ יהיו מעורבים בפיתוח ובבדיקה של המערכת האיבחונית החדשה, תוך הקפדה על תוצאה שתשרת את המטופלים והרופאים גם יחד. בסופו של דבר, אנו מקווים שהכלי החדש הזה ישפר משמעותית את מצבם של מיליוני האנשים הסובלים משבץ איסכמי ברחבי העולם.”

VALIDATE קיבלה מימון מתוכנית המחקר והחדשנות Horizon 2020 של האיחוד האירופי במסגרת הסכם המענק מס’ 777107.

מידע נוסף ניתן למצוא בכתובת  https://validate-project.eu/

תרמו לעמותה

עמותת נאמן פועלת יותר מ-25 שנה במתן תמיכה ועזרהלנפגעי השבץ המוחי ובני משפחותיהם על ידי בניית מערכי תמיכה, עזרה ומידע למיצוי זכויות ופיתוח שירותים בקהילה כדי לעזור להם לעמוד על הרגליים ולחזור לחיים טובים. עוסקת בקידום המניעה והטיפול המהיר והיעיל בשבץ מוחי כדי לצמצם את נזקיו.

פרטי חשבון הבנק לתרומה באמצעות העברה בנקאית

או

בואו להתנדב