קו התמיכה: 03-6022934

בשיתוף האגודה לזכויות החולה

שבץ מוחי הוא אחד מאתגרי בריאות הציבור הגדולים ביותר כיום והשפעתו צפויה לגדול בעתיד. כדי לזהות דרכים למניעת שבץ מלכתחילה חייבים לערוך מחקרים קליניים.

שבץ מוחי יכול להתרחש כאשר אספקת הדם למוח מופסקת, למשל בגלל קריש דם (שבץ איסכמי) או דימום תוך גולגולתי (שבץ הֶמוַרגי).

פרפור פרוזדורים (Atrial Fibrillation – AF) הוא הצורה הנפוצה ביותר של הפרעת קצב בלב. קצב לב לא סדיר יכול לגרום להיווצרות קרישי דם בלב, שעלולים לעבור למוח ולגרום לשבץ איסכמי. ההערכה היא כי 20% מכלל מקרי השבץ האיסכמי נגרמים מפרפור פרוזדורים.

הברית האירופית לשבץ מוחי (Stroke Alliance for Europe – SAFE) הצטרפה למחקר Prestige-AF בשנת 2018. המחקר נמצא בשלב גיוס משתתפים כדי לחקור איך אפשר למנוע שבץ מוחי באנשים שכבר חוו דימום מוחי ונמצאים בסיכון מוגבר לקרישי דם מפרפור פרוזדורים.

לקבוצת החולים הזו יש סיכון מוגבר לשבץ מוחי איסכמי וגם לשבץ מדימום תוך גולגולתי. נכון לעכשיו, אין לרופאים מספיק ראיות כדי לדעת מהי הדרך הטובה ביותר למניעת שבץ במטופלים בעלי שני התסמינים.

אנשים עם פרפור פרוזדורים מקבלים בדרך כלל תרופות נוגדות קרישה למניעת קרישי דם, אבל זה יכול להיות מסוכן מדי לאנשים שכבר חוו דימום רציני. אם מחקר Prestige-AF יצליחו לגייס מספיק משתתפים, הם יוכלו לגלות אם תרופות נוגדות קרישה באמת מסוכנות מדי לאוכלוסייה זו או לא.

השתתפות בניסויים קליניים היא חיונית לקידום הטיפול בשבץ מוחי. חוקרי  Prestige-AF רוצים לעודד את מי שנמצא בקבוצת סיכון זו, של דימום מוחי וסיכון לפרפור פרוזדורים, וגר באזורים שבהם מתקיים המחקר, שייצור איתם קשר דרך הקישור: www.prestige-af.org

.

למידע נוסף ניתן להקשיב לפרופ’ רולנד ולטקמפ באימפריאל קולג בלונדון

פרויקט זה קיבל מימון מתוכנית המחקר והחדשנות Horizon 2020 של האיחוד האירופי במסגרת הסכם מענק מס’ 754517

תרמו לעמותה

עמותת נאמן פועלת יותר מ-25 שנה במתן תמיכה ועזרהלנפגעי השבץ המוחי ובני משפחותיהם על ידי בניית מערכי תמיכה, עזרה ומידע למיצוי זכויות ופיתוח שירותים בקהילה כדי לעזור להם לעמוד על הרגליים ולחזור לחיים טובים. עוסקת בקידום המניעה והטיפול המהיר והיעיל בשבץ מוחי כדי לצמצם את נזקיו.

פרטי חשבון הבנק לתרומה באמצעות העברה בנקאית

או

בואו להתנדב