קו התמיכה: 03-6022934

בשיתוף האגודה לזכויות החולה

לציון שבוע המודעות למח החל בחודש מרץ, אנחנו מביאים לכם את החידושים האחרונים בטיפול בשבץ מוחי ואת העבודה המרגשת שעושה פרויקט ANGIE בנושא, והפעם:


טיפול ממוקד באמצעות מיקרובוטים

שבץ מוחי מתרחש ברוב המקרים, כאשר כלי דם במוח נחסם עקב קריש. הקריש מונע זרימת חמצן לאזורים במוח, וכתוצאה מכך למוות פתאומי של רקמת המוח.

הטיפול הנפוץ ביותר בסוג זה של שבץ כרוך בהזרקת תרופה (הנקראת rtPA) לדם אשר פועלת להמסת הקריש. לרוע המזל, בעוד ש-rtPA יעיל להמסת קרישים אלו, יש לו תופעות לוואי רבות, כולל דימום פנימי ונפיחות.

בטיפול בשבץ מוחי, הרופא צריך למצוא את האיזון בין מתן כמות מספקת של rtPA כדי להמיס את הקריש במוח, ומצד שני לא לתת מינון גבוה מדי שייצר תופעות לוואי. תופעות לוואי אלו גם מגבילות את הזמן שבו ניתן להשתמש ב-rtPA למספר שעות לאחר התסמינים הראשונים.

פרויקט ANGIE מפתח גישה חדשה לטיפול בשבץ מוחי על ידי מיקרו רובוטים מגנטים שיוכלו לספק ריכוזים גבוהים יותר של rtPA ישירות לקריש, ובכך יפחיתו את את המינון שצריך להנתן פי 10,000 פחות, וכמובן בהתאם, יפחיתו את הסיכון לתופעות לוואי.

טכנולוגיה זו עשויה להיות חדשות מרגשות מאוד עבור מטופלי שבץ מוחי שכן היא תאפשר פתיחה מהירה יותר של קרישי דם, תרחיב את חלון הטיפול ותפחית את תופעות הלוואי של הטיפול.

תוכלו לראות את המחקר החדשני כאן:

למידע נוסף על פרויקט ANGIE, האזינו לפודקאסט האחרון שלהם

https://youtu.be/MsTSCR-V3Ps

אנו מקווים שתצטרפו לשיחה ותישארו בחוד החנית של מחקר שבץ מוחי. ביחד, נוכל לעשות שינוי בחייהם של אלה שנפגעו משבץ מוחי. למידע נוסף, אנא בקר באתר:

h2020-angie.eu/

הפרויקט ממומן על ידי הנציבות האירופית במסגרת הסכם המענק מספר 952152

תרמו לעמותה

עמותת נאמן פועלת יותר מ-25 שנה במתן תמיכה ועזרהלנפגעי השבץ המוחי ובני משפחותיהם על ידי בניית מערכי תמיכה, עזרה ומידע למיצוי זכויות ופיתוח שירותים בקהילה כדי לעזור להם לעמוד על הרגליים ולחזור לחיים טובים. עוסקת בקידום המניעה והטיפול המהיר והיעיל בשבץ מוחי כדי לצמצם את נזקיו.

פרטי חשבון הבנק לתרומה באמצעות העברה בנקאית

או

בואו להתנדב