קו התמיכה: 03-6022934

בשיתוף האגודה לזכויות החולה

קו הייעוץ בנושא זכויות

אנו, בשיתוף האגודה לזכויות החולה, כאן כדי לספק לכם ייעוץ בתהליך מיצוי הזכויות.

שעות פעילות קו התמיכה והמידע הן:
טלפון: 03-6022934
יום א’-ה’ 09:00-14:00
ניתן לפנות לסיוע קו התמיכה גם באמצעות המייל:
[email protected]

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית מהווה הפרה של חוק ביטוח בריאות ממלכתי ועילה לתביעה בבית משפט. הגשת התביעה לרשלנות רפואית אפשרית עד ל-7 שנים מהרגע בו התגבש הנזק, ואצל ילדים עד גיל 25. בתביעה מסוג זה ניתן לתבוע את הגורם המטפל (רופא, אח, מרדים וכדומה) וכן את המוסד המטפל (קופת חולים, בית חולים).

רצוי להתייעץ עם עו”ד מנוסה בתחום רשלנות רפואית לפני תחילת ההליך.

כל אחד מן המקרים הבאים מהווה רשלנות רפואית

  • אבחון שגוי, היעדר אבחון, או אבחון מאוחר של בעיות ומחלות.
  • ביצוע פעולות שאינן בסמכותם המקצועית.
  • אי רישום, רישום שגוי, או רישום חלקי של פקודות טיפול שניתנו ע”י הרופא, או פרוטוקול הטיפול הנדרש.
  • רשלנות במתן הטיפול התרופתי עליו הורו הרופאים, מבחינת סוג ומינון של התרופות.
  • היעדר פיקוח על החולה: היעדר ניטור או ניטור רשלני, הדרדרות מצבו הבריאותי של החולה במהלך האשפוז.

באם בחרתם להגיש תביעה בבית המשפט אודות רשלנות רפואית אלו הם השלבים הנדרשים

  • אספו את החומר הרפואי בסיוע עורך הדין שיאתר בהם עילה מתאימה.
  • פנו לרופא מומחה בכדי לקבל חו”ד עצמאית וכתובה.
  • הגישו את התביעה לבית המשפט המתאים (על-פי גובה הפיצויים הנדרשים)

תביעת משרד הבריאות (הגשת תלונה לנציב קבילות הציבור)

במצב בו הנזק הפיסי זניח או קל בעקבות הרשלנות, או שהיה משמעותי לזמן קצר, לא תמיד כדאי להגיש תביעה בבית משפט לרשלנות, מכיוון והיא אורכת מס’ שנים וההוצאות הכרוכות בה מרובות.

במקרים אלו תוכלו להגיש תלונה לנציב קבילות הציבור במשרד הבריאות ו/או למוסד הרפואי המטפל.

לפני הגשת תלונה לנציב קבילות הציבור במשרד הבריאות, יש להגיש קודם לכן תלונה לגורם המטפל במוסד הרפואי הרלוונטי או בקופת החולים. להלן קישורים לפניות הציבור בקופות החולים:

את התלונה לנציב קבילות במשרד הבריאות תוכלו להגיש באופן מקוון כאן, ולצרף לה מסמכים נוספים כפי שמצוין במערכת המקוונת, כדוגמת:

  • מסמכים רפואיים
  • העתקים מהתכתבויות
  • קבלות
  • גיליון שחרור מאשפוז
  • ויתור על סודיות
  • אפוטרופסות
  • העתק צו ירושה

הטיפול בתלונה יכול לקחת בין מספר ימים למספר חודשים.

למידע נוסף היכנסו לאתר משרד הבריאות.

תרשים תהליך הגשת הקבילה

להלן תרשים מתוך אתר משרד הבריאות אודות הטיפול בבקשת תלונה לנציב הקבילות:

תרמו לעמותה

עמותת נאמן פועלת יותר מ-25 שנה במתן תמיכה ועזרהלנפגעי השבץ המוחי ובני משפחותיהם על ידי בניית מערכי תמיכה, עזרה ומידע למיצוי זכויות ופיתוח שירותים בקהילה כדי לעזור להם לעמוד על הרגליים ולחזור לחיים טובים. עוסקת בקידום המניעה והטיפול המהיר והיעיל בשבץ מוחי כדי לצמצם את נזקיו.

פרטי חשבון הבנק לתרומה באמצעות העברה בנקאית

או

בואו להתנדב