שילוב של שינה טובה ופעילות גופנית עשוי להוריד את הסיכון לשבץ מוחי. מחקר חדש.

שינה טובה היא המפתח לאורח חיים בריא. מחקרים רבים הראו ששינה של 7-8שעות בלילה עשויה למנוע מחלות רבות, ביניהן סוכרת ודיכאון, אך כעת, מחקר חדש שהוצג בכנס השנתי של האגדה האמריקאית לשבץ (ASA- American Stroke Association) מראה כי שינה טובה בתוספת פעילות גופנית עשויים להוריד את הסיכון לשבץ מוחי.

מן המחקר עולה כי שינה של פחות משבע שעות ללילה מגדילה את הסיכון לשבץ ב- 22%, מאידך, שינה במהלך היום אינה מביאה לפתרון. אנשים שישנו למעלה משמונה שעות בלילה היו בעלי הסיכון הגבוה ביותר לשבץ מוחי (146% יותר). החוקרים טוענים שההסבר לכך כנראה נעוץ במחסור באורח החיים נטול או מועט פעילות של אנשים אלו, שכן אנשים שישנים הרבה פעמים רבות נוטים לא להיות פעילים במשך היום.

 שינה טובה

לצד כל אלה, אנשים ששילבו באורח חייהם שינה טובה ופעילות גופנית של 30-60 דקות שלוש פעמים בשבוע, היו בעלי סיכון נמוך לשבץ מוחי: פחות מ- 1.2% מאנשי קבוצה זו לקו בשבץ מוחי, וזאת לעומת 3.1% מהקבוצה שלא שילבה את שני האלמנטים של שינה טובה ופעילות גופנית.
אם כן, הנדבך השלישי לתזונה מאוזנת ולפעילות גופנית, הינה שינה טובה. שילוב שלושת אלה באורח החיים שלנו עשוי להקטין משמעותית את הסיכון לשבץ מוחי.

אנו בנאמן נלחמים למענכם כדי שנוכל למנוע את השבץ המוחי. אנו נלחמים למען יכיר כל אחד ואחד את סימניו המוקדמים של השבץ המוחי, כך והיה ויחוש בהם, יגיע במהירות לבית החולים, בפרק הזמן שבו ניתן יהיה עדיין לטפל ולהפחית את נזקיו. כל תרומה שלכם תסייע לנו במגוון פעילויות בהן. לתרומה לחצו:http://neeman.org.il/?page_id=26

כתבו תגובה

*

captcha *